Aupa Sortzenkideak!
Kurtso
hasierarekin, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamendutik 2017-18
kurtsoan hala eskatuko luketen ikastetxeek jardunaldi trinkoan ikas
ordutegia antolatzeko ateak irekita izango dutela adierazi eta gero,
eztabaida berpiztu egin da.
Gai
hau ez da berria.
***
Con
el comienzo del curso, el Departamento de Educación del Gobierno de
Navarra declaró que aquellos Centros Educativos que soliciten la jornada
contínua podrán desarrollarlo en el curso 2017-18. Y a raíz de esto, el
debate volvió a tomar fuerza.
No
es un tema nuevo.
Estatuko ikastetxe gehienetan jardunaldi trinkoaren
bidez antolatua bai dute ikas ordutegia: estatuko ikastetxeen %62. Eta
Erkidegoei dagokionez, soilik bostetan zatikatutako jardunaldia nagusia
izaten jarraitzen du: Katalunia, Euskadi, Nafarroa (soilik 15 ikastetxek
dute jardun jarraitua), Aragoi eta Valentzia.
Baina
argazki horrek ez du esan nahi hezkuntza komunitatean ikuspegi
ezberdinak ez daudenik. Sarean plataforma asko ikusi ditzakegu
jardunaldi trinkoaren alde eta kontra. Guraso Elkarteen federazio batzuk
kontra daude (CEAPA adibidez, estatuko handiena izanik), eta badira ere
irakasle eta pedagogo asko kontrako argudioak darabiltenak.
Ondorioz,Sortzen
Elkartean gai honen inguruan hausnarketa bat egin beharrean gaude. Ze
ikuspegi babestuko du Sortzen Elkarteak bazkidetuak ditugun
ikastetxeetan gaia mahai gaineratzen denean? Posiblea da ikas
ordutegiaren inguruan eztabaidatu hezkuntza eta pedagogia ereduaz hitz
egin gabe? Zer hartu behar dugu kontuan “eskola ordutegi egoki” baten
inguruan mintzatzen garenean? Ikasleen behar biologiko eta pedagogikoak?
Familien bizitzaren kontziliazioa?...
Lanketa
bat abiatu nahiko genuke. Lan bat zeina Sortzen Elkarteko bazkideak
protagonistak zinatekete. Zuek bai zarete Sortzen Elkarteko oinarri eta
indarra.
Beraz, gai honen inguruan hausnartu eta lan egiteko interesa duzuen kide guztiei, lehen bilkuratxo batean parte hartzeko gonbidatu nahi zaituztegu:
Azaroaren 24a ostegunarekin, arratsaldeko 18:00tan Sortzen Elkarteko Iruñeko bulegoan.
Gonbidatuak zaudete. Animatu eta parte hartu!
***
La mayoría de los Centros Educativos del Estado
tienen su horario lectivo organizado mediante la jornada continua: el
62% de los centros. Y en cuanto a Comunidades Autónomas solo en cinco se
mantiene como predominante la jornada partida: Cataluña, Euskadi,
Navarra (con solo 15 centros con jornada continua), Aragón y la
Valenciana.
Estais invitadas. Animaros y participad!
Pero
esa foto no significa que en la comunidad educativa exista consenso
global, pues hay muy diversos puntos de vista. En la red podemos
encontrar diferentes plataformas a favor y en contra. Hay AMPAs que se
declaran en contra claramente (por ejemplo CEAPA, siendo la mayor
federación del estado), y también hay educadoras y pedagogas que exponen
argumentos contrarios.
Por
lo tanto, Sortzen se encuentra ante la necesidad de realizar un
análisis sobre el tema. ¿Qué posición vamos a tomar cuando se proponga
en algún Centro Educativo asociado a Sortzen? ¿Es posible debatir sobre
la jornada lectiva sin hablar el modelo educativo y pedagógico? ¿Qúe es
lo que tendríamos que tener en cuenta cuando al hablar de “jornada
lectiva adecuada”? ¿Las necesidades biológicas y pedagógicas del
alumnado? ¿La conciliación de la vida familiar?...
Quisiéramos
comenzar a realizar un trabajo sobre el tema. Un trabajo del cual los y
las protagonistas seréis vosotras. Pues los y las socias sois la base y
fuerza de Sortzen.
Por lo tanto, invitamos a todas las personas que tengan interés en analizar y trabajar el tema a una primera reunión:
El jueves 24 de noviembre, a las 18:00h, en las oficinas de Sortzen en Pamplona.
No hay comentarios:
Publicar un comentario