2016/11/19

Jardun Trinkoaren inguruko lehen bilkura / Primera reunión sobre la jornada continua

Aupa Sortzenkideak!

Kurtso hasierarekin, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamendutik 2017-18 kurtsoan hala eskatuko luketen ikastetxeek jardunaldi trinkoan ikas ordutegia antolatzeko ateak irekita izango dutela adierazi eta gero, eztabaida berpiztu egin da.

Gai hau ez da berria.

***
Con el comienzo del curso, el Departamento de Educación del Gobierno de Navarra declaró que aquellos Centros Educativos que soliciten la jornada contínua podrán desarrollarlo en el curso 2017-18. Y a raíz de esto, el debate volvió a tomar fuerza.

No es un tema nuevo.

Estatuko ikastetxe gehienetan jardunaldi trinkoaren bidez antolatua bai dute ikas ordutegia: estatuko ikastetxeen %62. Eta Erkidegoei dagokionez, soilik bostetan zatikatutako jardunaldia nagusia izaten jarraitzen du: Katalunia, Euskadi, Nafarroa (soilik 15 ikastetxek dute jardun jarraitua), Aragoi eta Valentzia.

Baina argazki horrek ez du esan nahi hezkuntza komunitatean ikuspegi ezberdinak ez daudenik. Sarean plataforma asko ikusi ditzakegu jardunaldi trinkoaren alde eta kontra. Guraso Elkarteen federazio batzuk kontra daude (CEAPA adibidez, estatuko handiena izanik), eta badira ere irakasle eta pedagogo asko kontrako argudioak darabiltenak.

Ondorioz,Sortzen Elkartean gai honen inguruan hausnarketa bat egin beharrean gaude. Ze ikuspegi babestuko du Sortzen Elkarteak bazkidetuak ditugun ikastetxeetan gaia mahai gaineratzen denean?  Posiblea da ikas ordutegiaren inguruan eztabaidatu hezkuntza eta pedagogia ereduaz hitz egin gabe? Zer hartu behar dugu kontuan “eskola ordutegi egoki” baten inguruan mintzatzen garenean? Ikasleen behar biologiko eta pedagogikoak? Familien bizitzaren kontziliazioa?...

Lanketa bat abiatu nahiko genuke. Lan bat zeina Sortzen Elkarteko bazkideak protagonistak zinatekete. Zuek bai zarete Sortzen Elkarteko oinarri eta indarra.

Beraz, gai honen inguruan hausnartu eta lan egiteko interesa duzuen kide guztiei, lehen bilkuratxo batean parte hartzeko gonbidatu nahi zaituztegu:

Azaroaren 24a ostegunarekin, arratsaldeko 18:00tan Sortzen Elkarteko Iruñeko bulegoan.

Gonbidatuak zaudete. Animatu eta parte hartu!

***

La mayoría de los Centros Educativos del Estado tienen su horario lectivo organizado mediante la jornada continua: el 62% de los centros. Y en cuanto a Comunidades Autónomas solo en cinco se mantiene como predominante la jornada partida: Cataluña, Euskadi, Navarra (con solo 15 centros con jornada continua), Aragón y la Valenciana.

Pero esa foto no significa que en la comunidad educativa exista consenso global, pues hay muy diversos puntos de vista. En la red podemos encontrar diferentes plataformas a favor y en contra. Hay AMPAs que se declaran en contra claramente (por ejemplo CEAPA, siendo la mayor federación del estado), y también hay educadoras y pedagogas que exponen argumentos contrarios.

Por lo tanto, Sortzen se encuentra ante la necesidad de realizar un análisis sobre el tema. ¿Qué posición vamos a tomar cuando se proponga en algún Centro Educativo asociado a Sortzen? ¿Es posible debatir sobre la jornada lectiva sin hablar el modelo educativo y pedagógico? ¿Qúe es lo que tendríamos que tener en cuenta cuando al hablar de “jornada lectiva adecuada”? ¿Las necesidades biológicas y pedagógicas del alumnado? ¿La conciliación de la vida familiar?...

Quisiéramos comenzar a realizar un trabajo sobre el tema. Un trabajo del cual los y las protagonistas seréis vosotras. Pues los y las socias sois la base y fuerza de Sortzen.

Por lo tanto, invitamos a todas las personas que tengan interés en analizar y trabajar el tema a una primera reunión:

El jueves 24 de noviembre, a las 18:00h, en las oficinas de Sortzen en Pamplona.

Estais invitadas. Animaros y participad!


No hay comentarios:

Publicar un comentario

MUGITU GARA! / NOS HEMOS MUDADO!

BAIETZ GURASO ELKARTEAK web eta blog berria du. Izena eman hemen ean Auzalarreko berri guztiei buruzko informazioa jasotzeko. Blog hau e...